Markaryds kommun

Det här är Markaryds Kommun

Markaryds Kommun ligger i landskapet Småland i södra Sverige.
Här finns vacker natur med skogar och sjöar.
I kommunen finns service som du kan behöva. Vi har förskolor för små barn, skolor, omsorg för äldre människor, bibliotek, affärer och företag. Om du blir sjuk finns läkare och distriktssköterskor.

Nästan 10 tusen personer bor i kommunen. Många människor arbetar åt kommunen, i industrin, med handel eller har egna företag. Det finns nästan tusen företag i kommunen.

Markaryd ligger vid motorvägen E4 och väg 117 går genom kommunen. Du kan åka buss till kommunerna bredvid. Vill Du veta mer om länstrafiken ring 0771-76 70 70  Närmaste flygplats ligger i Ängelholm,  Halmstad, eller Växjö.

Andra språk/Other Languages

Sida skapad 2010-12-20
av Bengt Göran Söd...
Senast uppdaterad 2010-12-20