Äldre

Äldre som har har svårt att klara sig själv kan få hjälp från kommunen.

Du som vill bo kvar hemma kan till exempel få hjälp med tvätt, städning, dusch och inköp.

För dig som behöver mycket stöd och hjälp finns särskilt boende.

Det kan också vara viss sjukvård i hemmet.

 

Vi har tystnadsplikt.
Det betyder att vi inte berättar för andra vad du sagt till oss.

 

Vill du ha hjälp kan du ringa en biståndshandläggare.
Ring telefonnummer 0433 – 720 00.
 

Vill du skicka mail så är adressen:
soc@markaryd.se
 

Vill du skriva brev till oss så är adressen:

Markaryds kommun

Biståndshandläggare
Box 74

285 22 Markaryd

 

Andra språk/Other Languages

Sida skapad 2012-06-27
av Ingvar Bergman
Senast uppdaterad 2015-06-22