Köpa tomt av kommunen

Tomter finns i Markaryd, Strömsnäsbruk och Traryd.
Längst ner på denna sida finns det länkar de olika tomterna.
Varje tomt har ett ett pris.
På det priset kommer det till 18 000 kr i fastighetsbildningsavgift.

När du vill köpa en tomt anmäler du dig i tomtkön.
Anmälan görs på blankett.
Det finns en länk till blanketten i höger spalt på denna sida.
Du kan också få en blankett om du ringer 0433-72080, Kerstin Andersson.
När du lämnat in blanketten till kommunen får du en räkning på 500 kr.
När du ska köpa en tomt skriver du på ett avtal med kommunen.
Du ska börja bygga på tomten senast 9 månader efter det att avtalet är påskrivet.

Klicka här för att se tomter i Markaryd eller Timsfors

Klicka här för att se tomter i Strömsnäsbruk

Klicka här för att se tomter i Traryd

Andra språk/Other Languages

Kontaktperson



Teknisk handläggare
Kerstin Andersson
0433-720 80
Sida skapad 2010-05-07
av Kerstin Andersson
Senast uppdaterad 2018-06-05