Sök

Funktionsnedsättning

Du som har fysiska eller psykiska problem kan få hjälp och stöd av kommunen.

Det kan vara en bostad eller daglig verksamhet.
En del kan få en ledsagare eller kontaktperson.

Någon kan få en personlig assistent.
Det är en person som hjälper dig med saker som att tvätta sig, klä sig eller äta.
 

Vi har tystnadsplikt.
Det betyder att vi inte berättar för andra vad du sagt till oss.

 

Vill du ha hjälp kan du ringa vår LSS-handläggare.
Ring telefonnummer 0433 – 720 00.
 

Vill du skicka mail så är adressen:
soc@markaryd.se
 

Vill du skriva brev till oss så är adressen:

Markaryds kommun

LSS-handläggare
Box 74

285 22 Markaryd

 
Hur bra är vi?
Läs här!
 

Vi behöver fler kontaktpersoner till personer med funktionsnedsättningar.

Andra språk/Other Languages

Kontaktperson



Verksamhetschef
Eva Laub
0433-72051
Sida skapad 2010-04-09
av Ingvar Bergman
Senast uppdaterad 2016-06-07