Föreningar

I Markaryd finns många föreningar. De ordnar något roligt att göra. Kommunen ger stöd och bidrag till föreningarna, eftersom de är viktiga. Du kan säkert hitta något som passar dig. En förening måste ha ledare, tränare och en styrelse som bestämmer i föreningen.

Natur

I Markaryd är det nära till naturen. Vi har många sjöar och ån Lagan som rinner genom vår kommun. I Lagan kan du fiska ro, paddla kanot eller bada. Det är viktigt att få vara i naturen, för det mår alla bra av. Därför arbetar Markaryds kommun för att alla ska kunna kan komma nära naturen.

Fiske

Vi har mycket fisk i våra vatten i Markaryds kommun.
Du kan fiska gädda, abborre, mört, gös, braxen och öring.
Markaryds kommun har sju fiskevårdsområden.
För att få fiska måste du köpa ett fiskekort.
Det kan du köpa på ifiske.se

Telefonnummer till oss

Du kan ringa oss
på telefonnummer 0433-72000

E-post till oss

Du kan mejla oss ukn@markaryd.se

Skriv ut
Senast uppdaterad: 19 december 2022 13:55