Grundskola
Alla barn mellan 7 och 16 år ska gå i grundskolan.
Ditt barn börjar oftast på den skola som är närmast hemmet.
Du har rätt att välja en annan skola om där finns plats.
Att gå i skolan kostar inget.
I Markaryds kommun finns fyra stycken grundskolor: Markaryds skola, Strömsnässkolan, Timsfors skola och Traryds skola.
När barnet ska börja årskurs 7 kan de bara gå på Markaryds skola eller Strömsnässkolan.
Skolskjuts
Ditt barn får skolskjuts om ni har långt till skolan. Om du valt en annan skola ska ditt barn få skolskjuts om det inte blir dyrare för kommunen.
Telefonnummer till oss
Du kan ringa oss
på telefonnummer 0433-72000
E-post till oss
Du kan mejla oss
på e-postadress: ukn@markaryd.se
Tack för din feedback!
Något gick fel, försök igen senare.