Hjälp för dig som är äldre
För dig som är äldre
Äldre som har har svårt att klara sig själv kan få hjälp från kommunen.
Du som vill bo kvar hemma kan till exempel få hjälp med tvätt, städning, dusch och inköp. Via ett trygghetslarm kan du kalla på hjälp.
Du som bor hemma kan få lagad, varm mat hem till dig. Kommunen kör hem den till dig.
För dig som behöver mycket stöd och hjälp finns särskilt boende.
Det kan också vara viss sjukvård i hemmet.
Om du har frågor om detta kan du ringa biståndshandläggare
Vi har tystnadsplikt.
Det betyder att vi inte berättar för andra vad du sagt till oss.
Kan nås på följande telefontider:
Måndag: 8.30-12.00 samt 13.00-16.30
Tisdag: 8.30-12.00
Onsdag: 13.00-16.30
Torsdag: 8.30-12.00 samt 13.00-16.30
Fredag: 8.30-12.00
Telefonnummer: 0433-722 48 Länk till annan webbplats.
Tack för din feedback!
Något gick fel, försök igen senare.