Ungdomar och vuxna

På socialförvaltningen finns en avdelning som ger stöd och hjälp till unga och vuxna.
Den kallas individ- och familjeomsorg.
Vi kan hjälpa dig om du eller någon i din familj har problem.
Det kan vara med arbetslöshet, missbruk eller andra problem.

Vi har tystnadsplikt.
Det betyder att vi inte berättar för andra vad du sagt till oss.

Vill du ha hjälp kan du ringa oss.
Ring telefonnummer 0433 – 720 00 och säg att du vill prata med någon på IFO.

Vi finns i Markaryd på kommunhuset.
Adressen är Drottninggatan 11.
 

 

Hjälp med pengar

 

Behöver du hjälp med pengar kan du få träffa en handläggare
som kan kolla ifall kommunen kan hjälpa dig.

Ring till kommunen måndag, tisdag, onsdag, torsdag eller fredag
mellan 08:30 och 09:30 på telefonnummer 0433-72000.


Telefonnummer till oss


Du kan ringa oss
på telefonnummer 0433-72000

 

E-post till oss


Du kan mejla oss soc@markaryd.se

Skriv ut
Senast uppdaterad: 22 oktober 2019