Förskola

Om du arbetar eller studerar kan ditt barn behöva en plats i förskolan.
Förskolan kallades tidigare för daghem eller dagis. Du betalar en avgift för att ditt barn ska vara i förskolan.

Förskolan tar emot barn i åldern 1, 2, 3, 4 eller 5 år.

Våra förskolor har öppet kl 06.30 – 18.30. 

Om du är föräldraledig får du ha ditt barn på förskola 15 timmar per vecka.

Våra förskolor i Markaryd/Timsfors är:
Förskolan Järven
Förskolan Haga
Förskolan Karlavagnen
Förskolan Timsfors

Våra förskolor i Strömsnäsbruk/Traryd är:
Förskolan Tranan
Förskolan Filuren
Förskolan Lönneberga
Förskolan Traryd

Du kan ansöka om plats på fritidshem genom datorn eller din mobiltelefon.
Då får du går in på sidan: http://etjanst.markaryd.se/länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster eller kan du ringa till handläggaren så hjälper hon dig.
Hon har telefonnummer: 0433-72000.

Telefonnummer till oss
Du kan ringa oss
på telefonnummer 0433-72000

E-post till oss
Du kan mejla oss
på e-postadress: ukn@markaryd.se

Skriv ut
Senast uppdaterad: 13 november 2018