Om du arbetar eller studerar kan ditt barn behöva en plats i förskolan.
Förskolan kallades tidigare för daghem eller dagis. Du betalar en avgift för att ditt barn ska vara i förskolan.
Förskolan tar emot barn i åldern 1, 2, 3, 4 eller 5 år.
Våra förskolor har öppet kl 06.30 – 18.30.
Om du är föräldraledig får du ha ditt barn på förskola 15 timmar per vecka.
Förskolan Järven
Förskolan Haga
Förskolan Karlavagnen
Förskolan Timsfors
Förskolan Tranan
Förskolan Filuren
Förskolan Lönneberga
Förskolan Traryd
Du kan ansöka om plats på fritidshem genom datorn eller din mobiltelefon.
Då får du går in på sidan: http://etjanst.markaryd.se/ eller kan du ringa till handläggaren så hjälper hon dig.
Hon har telefonnummer: 0433-72000.
Du kan ringa oss
på telefonnummer 0433-72000
Du kan mejla oss
på e-postadress: ukn@markaryd.se
Tack för din feedback!
Något gick fel, försök igen senare.