Efter grundskolan kan du läsa på gymnasieskolan.
I Markaryds kommmun finns 1 gymnasieskola som heter Kunskapscentrum (KCM).
På gymnasieskolan finns många olika program.
Eleverna söker det program som de vill läsa.
Elever som bor långt från sin skola kan få åka buss till skolan.
Det kallas för elevresor.
Du kan ringa oss
på telefonnummer 0433-72000
Du kan mejla oss
på e-postadress: ukn@markaryd.se
Tack för din feedback!
Något gick fel, försök igen senare.